De zekerheid van betaling



U twijfelt al een tijdje of heeft onlangs uw keuze gemaakt. Een keuze tussen provisie, vaste beloning, uurtarief of serviceabonnementen. Wat is eigenlijk de ideale keuze? Wat zijn precies de mogelijkheden van een serviceabonnement? Hoe hoog kan uw beloning zijn? En hoe zit het met de betaling? Wat als uw klant zijn rekening niet voldoet of wat als de incasso wordt teruggeboekt? En een gerechtsdeurwaarder inschakelen? Wat moet u hierover eigenlijk in uw voorwaarden zetten?

De keuze van het intermediair

Intermediairs kiezen steeds vaker voor een alternatieve beloning in plaats van provisie. De Customer Agreed Remuneration (CAR), zoals gepromoot door het Verbond van Verzekeraars, geeft stof tot nadenken. Provisie, fee, uurtarief en serviceabonnementen zullen naast elkaar blijven bestaan. Met het laatste kiest het intermediair voor onafhankelijkheid en transparantie. Het intermediair kiest daarbij echter ook voor een stuk onzekerheid als gaat om de betaling van de klant. Desondanks is een groot aantal intermediairs inmiddels - geheel of gedeeltelijk - overgestapt naar een alternatieve vorm van beloning. Een aantal dat nog steeds groeit.

Betalingsachterstanden

Veel Nederlanders betalen op tijd. Helaas zijn er ook uitzonderingen. Uit onderzoek van incassospecialist en gerechtsdeurwaarder GGN blijkt dat 44 procent van de Nederlanders zijn rekeningen wel eens te laat betaalt. De gemiddelde betalingsachterstand is door de financiële crisis gestegen van 676 naar 817 euro. 21 procent van Nederlanders staat continu rood op de betaalrekening en 10 procent van de Nederlanders komt jaarlijks in aanraking met het incassobureau.

De oplossing van Factua

Factua heeft zich gespecialiseerd in facturatie voor de financiële branche en biedt een allesomvattende oplossing. Dit is een oplossing voor het intermediair die zoekt naar een alternatief voor provisie. Hieronder een indicatie van de mogelijkheden van Factua:

  • U bepaalt de tarieven voor uw advies en kunt de inhoud van uw serviceabonnement geheel naar eigen inzicht óf op basis van de modellen van Factua inrichten.
  • Door met Factua samen te werken zorgt u ervoor dat uw abonnementen voldoen aan de voorwaarden van de DNB. Geen verzekeringsdilemma’s dus.
  • Factua levert u gratis een Overeenkomst alsmede een set Adviesvoorwaarden tussen u en uw klant. Documenten die de basis vormen van uw advies.
  • Factua zorgt voor optimaal betalingsgemak voor uw klant: betalen kan via acceptgiro, i-Deal of automatische incasso.
  • Kan de klant uw advies niet in één keer bekostigen? Geen probleem. U kunt uw klant een gespreide betaling aanbieden.
  • Factua zorgt ervoor dat u uw geld ontvangt. Factua verzorgt de herinnering, aanmaning, sommatie en zorgt dat er - in een uiterst geval - een gerechtsdeurwaarder wordt ingeschakeld.
  • Factua boekt de betalingen rechtstreeks in uw rekening courant vanuit een Stichting Derden Gelden. Een gegarandeerde en maandelijkse betaling, precies zoals u gewend bent.
  • Factua is 7 dagen per week, 24 uur per dag online bereikbaar. Betalingsgegevens, mutaties en statistieken: alles kunt u online vinden en aanpassen. U heeft en houdt het volledige beheer over uw eigen portefeuille.
  • U hoeft geen klanten dubbel in te voeren. Factua kan al uw klanten aan uit alle bekende assurantiepakketten (ANVA, CCS, etcetera…).

Kiezen voor zekerheid

Kiezen voor Factua = kiezen voor zekerheid. Zekerheid door een gegarandeerde betaling van de klant. En zekerheid doordat u geen tijd kwijt bent aan de administratieve handelingen die horen bij het werken met een vaste fee, uurtarief of serviceabonnement. Neem geen enkel risico. Bel 078 - 611 45 00 voor een afspraak of vul het contactformulier in.

 

De oplossing van Factua

  • Klantfacturatie volledig uit handen
  • Niet meer herinneren en aanmanen
  • 100% zekerheid van betaling
  • Hulp bij de overgang naar serviceabonnementen
  • Eenvoudige afdracht van assurantiebelasting