Betalings­termijnen: hoe zit dat precies? U heeft een dienst geleverd aan uw klant en stuurt vervolgens een factuur. Het doel is natuurlijk dat u op tijd betaald wordt. Daarom staat er meestal een betalingstermijn op de factuur. Maar hoe lang…

Incassobureau of deurwaarder: wie doet wat? Ervoor zorgen dat een rekening betaald wordt. Dat is wat een incassobureau en deurwaarder in ieder geval gemeen hebben. Toch weten veel mensen niet wanneer er een deurwaarder om de hoek komt kijken, en…

Onbetaalde rekeningen? Kosten gerechtelijk traject gaan omlaag! Een rekening die maar niet betaald wordt door uw klant. Erg vervelend natuurlijk. Zeker als u er al van alles aan heeft gedaan. Naar de rechter gaan is dan een optie. Maar u…

5 redenen om Factua in te schakelen Facturen maken, versturen, gelden incasseren en dan nog de opvolging als uw klant niet betaalt. Veel administratie, waar veel tijd in zit. Tijd die ook besteed kan worden aan de kernactiviteiten van uw…

Klantloyaliteit vergroten met Serviceovereenkomsten Er zijn veel discussies over serviceovereenkomsten. De meest gehoorde weerstanden zijn, het werkt niet of mijn klant wil het niet of na een paar maanden betaald de klant niet meer. Veel van deze argumenten zijn bezwaren…

Gespreide betalingstermijn maximaal 24 maanden Op 1 januari is het provisieverbod voor de advisering van complexe financiële producten ingegaan. Voor het eerst in de geschiedenis van het intermediaire distributiekanaal is ingegrepen in het beloningsmodel van de markt. Het doel hiervan…

Wet van Dam: antwoorden op de meest gestelde vragen Sinds 1 december 2011 is de Wet Van Dam van kracht. Contracten met consumenten mogen sindsdien niet meer zomaar stilzwijgend worden verlengd. Nu veel kantoren bezig zijn met de invoering van…