Automatische incasso aanvragen: zelf doen of laten doen?
Wil je gebruik maken van automatische incasso’s? Slim! Dit scheelt je vaak een hoop gedoe rondom betalingen. Denk aan het aanmaken van een incassobatch en deze inlezen bij de bank. Wel komt hierbij een incassocontract om de hoek kijken. Wat is het precies? En moet je zelf een contract voor automatische incasso aanvragen of kan dit ook op een andere manier? Wij geven dé gouden tip!
Contract automatische incasso aanvragen. Zelf doen vaak lastig
Wanneer je gebruik wilt maken van automatische incasso’s, moet je een incassocontract hebben bij de bank. Net als een zakelijke bankrekening moet ook het automatische incassocontract worden aangevraagd bij de bank. Daarnaast moet je onder andere bedenken of je 1x per maand wilt incasseren of je de vrijheid wilt behouden van dagelijks incasseren.
Kosten automatische incasso via bank lopen vaak snel op
Veel banken rekenen maandelijkse kosten voor het incassocontract. Daarnaast betaal je per transactie en per batch (1 of meer transacties) die je naar de bank stuurt. Dit gaat over een paar cent, maar kan aardig oplopen naarmate je meer transacties indient.
Voorwaarden streng bij aanvraag automatische incasso
Er hangen vaak voorwaarden aan het aanvragen van een incassocontract bij de bank. Het kan hierdoor voorkomen dat jouw aanvraag niet wordt geaccepteerd. Ben je een startende ondernemer? Dan kan dit voorkomen. Gelukkig is er een manier waarop je toch gebruik kan maken van automatische incasso én waarbij je minder kosten maakt.
Factua biedt oplossing zonder incassocontract
Factua biedt een automatisch facturatie- en incassosysteem. Hierin maak je ook gebruik van ons incassocontract, waardoor jij zelf geen contract hoeft aan te vragen bij de bank. Factua is namelijk de partij die facturen incasseert bij jouw klant (de debiteur). Bijkomend voordeel: doordat betalingen op de Stichting Derdengeldenrekening van Factua binnenkomen, worden de transactiekosten ook niet bij jou in rekening gebracht.
Vraag gratis demo aan
Met ons automatische incasso- en facturatiesysteem worden jouw betalingen verwerkt en aan de juiste facturen gekoppeld. Wij regelen alles van a tot z, waardoor jij je kan focussen op zaken waar je goed in bent. Meer weten? Bel 078 611 45 00 of vul het onderstaande formulier in.
Daarom Factua
- Facturatie, incasso én betaling van a-z geregeld!
- Alles eenvoudig online inregelen
- Persoonlijk support inbegrepen
- Financiële zekerheid
- Facturen sneller en beter betaald