Gebruikerstip: zakelijke én particuliere klant
Stel je hebt een particuliere klant die ook een zakelijke klant van je wordt. Of andersom. Dan is het belangrijk dat je hierin onderscheid maakt in het systeem. Zeker wanneer jij zowel een particulier als zakelijk abonnement sluit met deze klant.
Het systeem kijkt namelijk naar de klantrelatie en verwerkt op basis hiervan de facturen. Door het onderscheid te maken tussen ‘particulier’ en ‘zakelijk’, zorgt jij ervoor dat jouw facturen automatisch op de juiste manier verwerkt worden
Verschil in relatiesoort
In het systeem geef je dit verschil heel eenvoudig door. Wanneer je een nieuwe klant aanmaakt, geef je bij relatiesoort aan of het gaat om een particuliere of zakelijke klant. Wanneer een klant zowel een zakelijke áls een particuliere klant van je is, maak je de klant twee keer aan. Eén keer als particulier en één keer als zakelijk.
Goed om te weten
Bij een eenmanszaak kan het dus voorkomen dat alle klantgegevens hetzelfde zijn, maar dat er alleen verschil zit in de relatiesoort. Bij een particuliere klant worden de voorletters en achternaam vermeld, bij een zakelijke klant wordt de bedrijfsnaam vermeld.
Heb je vragen? Bel 078 611 45 00 of mail. Onze specialisten staan klaar om je te helpen!