Vereniging
Ben je, net als veel penningmeesters, veel tijd kwijt aan het factureren en innen van de contributies van jouw leden? Vind je het ook vervelend als je jouw leden persoonlijk moet aanspreken op de betaling van achterstallige contributies? Wil je een betere cashflow voor jouw vereniging? Dan is het uitbesteden van jouw ledenadministratie een overweging waard!
Contributies innen
Elk seizoen kost het penningmeesters van sportverenigingen handenvol werk de contributies op tijd binnen te krijgen. Steeds vaker komt het voor dat de contributie niet (volledig) wordt betaald. Omgaan met wanbetalers is lastig. Er ontstaat al snel een conflict tussen de vereniging en het lid. Vaak ken je het betreffende lid persoonlijk en misschien kom je elkaar wekelijks op de vereniging tegen. Het is dan lastig de betalingsachterstand ter sprake te brengen. Maar…niet geïnde contributie kost de vereniging veel geld. Je moet dan vervelende maatregelen nemen: een incassobureau inschakelen, de spelerspas tijdelijk intrekken of in het slechtste geval het niet-betalende lid royeren. Maatregelen die je liever niet treft. Een adequaat en consequent debiteurenbeheer voorkomt dat leden niet of niet op tijd betalen. Door steeds meer verenigingen wordt daarom het volledige contributiebeheer uitbesteed. Dat levert veel voordeel voor de vereniging op en voorkomt ergernis voor jou als penningmeester.
Online contributiebeheer bij Factua
Factua biedt sportverenigingen een hoogwaardig online contributiebeheer tegen zeer scherpe tarieven. Op een professionele en vriendelijke manier zorgen we ervoor dat jouw leden de verschuldigde contributies op tijd betalen. Wij nemen je veel zorgen uit handen: onder andere het versturen van jouw facturen en het innen van jouw vorderingen (o.a. via automatische incasso). Ook volgen wij gestorneerde betalingen voor je op. Je wordt volledig ontlast van het debiteurenbeheer. Maandelijks ontvang je een rekening-courantoverzicht en wordt het geïncasseerde contributiegeld aan jou overgemaakt. Je hebt altijd zekerheid van betaling omdat jouw geld wordt beheerd in een Stichting Derdengelden. Als vereniging kan je gebruikmaken van het SEPA incassocontract van Factua, wat automatisch incasseren mogelijk maakt.
Nooit meer achter jouw contributiegeld aan!
Mocht betaling onverhoopt toch uitblijven, dan kan het traject indien gewenst eenvoudig worden omgezet naar een incassoprocedure bij de gerechtsdeurwaarder. Factua faciliteert het traject, zodat je daar geen omkijken naar hebt. Het proces is volledig real-time te volgen, waardoor je grip houdt op het contributiebeheer van jouw vereniging.
Meer weten?
Bel 078 611 45 00 of vraag hieronder een gratis demo aan en weet wat wij voor jouw vereniging kunnen betekenen. Wij helpen je graag!
Daarom Factua
- Facturatie, incasso én betaling van a-z geregeld!
- Alles eenvoudig online inregelen
- Persoonlijk support inbegrepen
- Financiële zekerheid
- Facturen sneller en beter betaald