alt

Factua gebruikerstip: klantgegevens bewerken

Gepubliceerd op
2.404 keer gelezen

Als gebruiker van Factua heeft u uw klantgegevens voor een groot deel in de software van Factua staan. Maar stel uw klant verhuist of krijgt een ander rekeningnummer, hoe past u dan de gegevens aan? En wanneer moet u dit doen? We leggen het graag uit.

Klanten dashboard

Alle gegevens die gaan over de debiteur zoals NAW-gegevens, telefoonnummer, e-mailadres of IBAN staan in het dashboard onder ‘Klanten’. Dit is ook meteen de plek waar u moet zijn als u een wijziging wilt doorvoeren. 

Afbeelding
Overzicht dashboard Factua

 

Rekeningnummer aanpassen

Stel uw klant heeft een nieuw rekeningnummer, dan is belangrijk dat dit juist in het systeem komt te staan. U kunt dit zelf heel eenvoudig aanpassen. Zoek in het dashboard bij ‘Klanten’ de debiteur op die u wilt aanpassen en kies vervolgens voor ‘Bewerken’. Wijzig het rekeningnummer naar de gewenste IBAN en kies voor ‘Opslaan’.

Wanneer moet ik de gegevens aanpassen? 

De gegevens die in het systeem staan op het moment dat de factuur wordt gemaakt, zijn leidend. Zorg dus dat u de gegevens aanpast, voor de nieuwe factuur wordt aangemaakt! Dit geldt overigens voor alle wijzingen die u maakt in de klantgegevens. 

Goed om te weten

Is er al een factuur aangemaakt, maar moest de automatische incasso nog plaatsvinden? Dan wordt het geld nog van het rekeningnummer afgeschreven dat bekend was op het moment dat de factuur werd aangemaakt. Houd hier rekening mee wanneer u uw klantgegevens wijzigt.

Heeft u vragen? Bel 078 611 45 00 of mail. Onze specialisten staan klaar om u te helpen!