alt

Factua gebruikerstip: klantgegevens bewerken

Gepubliceerd op
27.895 keer gelezen

Als gebruiker van Factua heb je jouw klantgegevens voor een groot deel in de software van Factua staan. Maar stel je klant verhuist of krijgt een ander rekeningnummer, hoe pas je dan de gegevens aan? En wanneer moet je dit doen? We leggen het graag uit.

Klanten dashboard

Alle gegevens die gaan over de debiteur zoals NAW-gegevens, telefoonnummer, e-mailadres of IBAN staan in het dashboard onder ‘Klanten’. Dit is ook meteen de plek waar je moet zijn als je een wijziging wil doorvoeren. 

Afbeelding
Overzicht dashboard Factua

 

Rekeningnummer aanpassen

Stel je klant heeft een nieuw rekeningnummer, dan is belangrijk dat dit juist in het systeem komt te staan. Je kan dit zelf heel eenvoudig aanpassen. Zoek in het dashboard bij ‘Klanten’ de debiteur op die je wil aanpassen en kies vervolgens voor ‘Bewerken’. Wijzig het rekeningnummer naar de gewenste IBAN en kies voor ‘Opslaan’.

Wanneer moet ik de gegevens aanpassen? 

De gegevens die in het systeem staan op het moment dat de factuur wordt gemaakt, zijn leidend. Zorg dus dat je de gegevens aanpast, voor de nieuwe factuur wordt aangemaakt! Dit geldt overigens voor alle wijzingen die je maakt in de klantgegevens. 

Goed om te weten

Is er al een factuur aangemaakt, maar moest de automatische incasso nog plaatsvinden? Dan wordt het geld nog van het rekeningnummer afgeschreven dat bekend was op het moment dat de factuur werd aangemaakt. Houd hier rekening mee wanneer je klantgegevens wijzigt.

Heb je vragen? Bel 078 611 45 00 of mail. Onze specialisten staan klaar om je te helpen!